ANTALYA BALE SEZONU “AFİFE” İLE AÇTI

0
542

Halil BÜYÜKAYHAN

Antalya Devlet Opera ve Balesi’nin (Antalya DOB) 2017-2018 sezonunun ilk modern bale gösterisi olan “Afife” 21 Ekim Cumartesi günü prömiyer yaptı. 24 Ekim’de ikinci temsili yapılan gösteriye Antalyalı bale severlerin ilgisi büyük oldu.

Haşim İşcan Kültür Merkezi’nde gerçekleşen prömiyerde ‘Afife’nin bestecisi Turgay Erdener ve bazı ülkelerin Antalya konsolosları da konuklar arasında yer aldı.

AFİFE’NİN KADROSU VE KONUSU

Orkestra yönetmenliğini Naci Özgüç ve Hakan Kalkan’ın paylaştığı eserin Libretto ve Koreografisi Beyhan Murphy’e ait. Sahne dekorunu Adnan Öngün, Kostüm tasarımını Bahar Korçan, Işık tasarımını Beyhan Murphy – Taner Aydın ve Işık realizasyonunu Mustafa Eski’nin üstlendiği Turgay Erdener imzası taşıyan eserde Müslüman Türk kadınlarının sahneye çıkmasının yasak olduğu bir dönemde tüm zorluklara göğüs gererek sahneye çıkan ilk Müslüman Türk kadını olan Afife Jale’nin hayatı dört döneme ayrılarak canlandırıldı. Eserde Afife’yi Selin Berkmen canlandırırken Mümüge ünal

ge Ünal (Altın Afife), Esra Taner (Kırmızı Afife), Öykü Ertürk (Mor Afife), Iaroslava Volkova (Gümüş Afife) da Afife’yi canlandıran diğer isimler oldu. 2 perdeden oluşan gösteri 1 saat 50 dakika sürdü. Bir sonraki gösterim 7 ve 14 Kasım’da yapılacak

GÖSTERİLERİN HAZIRLANIŞ SÜRECİ

Başkoreograf Ayşe Fidanlık sanatçıların eserlere hazırlanış süreçlerinin zorlu ve sancılı olduğunu, bir tek bale salonu olduğu için bazı dansçıların beklemek zorunda kaldığını belirtti. Fidanlık, kostümlerin hazırlanış süreci ile ilgili olarak da büyük bir atölyeye sahip olduklarını ve kostüm kreatörleri ile dekor kreatörleri tarafından gerekli ihtiyaçlar alındıktan sonra 1 ay içerisinde kostüm ve dekorların hazırlandığını söyledi.

ANTALYA’NIN OPERA VE BALEYE İLGİSİ

Başkoreograf Ayşe Fidanlık Antalya’da ki Opera ve Bale gösterilerine olan taleple ilgili olarak Kuğu Gölü, Fındıkkıran, Afife gibi belli başlı eserlerin yoğunlukla karşılandığını fakat adı daha az bilinen bazı eserlerin ilgi görmediğini ifade etti. Az sayıda izleyiciye sahnelenen eserlerin genel olarak beğenildiğini fakat devamlılığının olamadığı belirten Fidanlık bunun sebeplerini ise reklam eksikliğinin olması ve seyircilerin yapılan sanata göre değil isme göre temsil seçmesi olarak sıraladı.

(HB-BNY)

CEVAP VER